تاریخ انتشار :یکشنبه ۲۶ دی ۹۵.::. ساعت : ۶:۲۹ ب.ظ
2 دیدگاه

استمرار اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶/ پیش‌بینی ۴ هزار میلیارد برای رتبه‌بندی معلمان

13950602000114_PhotoA

ندای فرهنگی _ مدیرکل امور اداری، تشکیلات و تحول اداری وزارت آموزش و پرورش از ادامه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ خبر داد…

13950602000114_PhotoA

به گزارش پایگاه خبری ندای فرهنگی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدحسن حسینی با اشاره به اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان از نیمه دوم سال ۹۴، اظهار داشت: به منظور اجرای نظام رتبه بندی معلمان، ۱۳۵۰ میلیارد تومان در شش ماهه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری تخصیص یافته است.

وی میزان افزایش حقوق معلمان در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید را کم سابقه دانست و افزود: در اجرای نظام رتبه بندی به طور میانگین حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته‌ایم چرا که بیشتر افراد در رتبه‌های خبره و عالی قرار دارند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر نظام رتبه‌بندی در سامان‌دهی نیروها خاطرنشان کرد: بازنشستگی پیش از موعد و اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی که در راستای اجرای نظام ۳-۳-۶ انجام شد، موجب کمبود نیرو در دوره ابتدایی شد اما با اجرای نظام رتبه‌بندی، برخی کارکنان ترغیب شدند تا در دوره ابتدایی مشغول به کار شوند.

حسینی تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی برای نیروهای دارای سابقه بیشتر از ۶ سال اجرا می شود و در چهار گروه؛ پایه، ارشد، خبره و عالی به ترتیب ۳۵،۲۵،۱۵ و۵۰ درصد حق شاغل، افزایش حقوق داشته‌ایم و افراد در هر زمان که شرایط جدیدی را کسب کنند از مزایای رتبه بالاتر برخوردار می‌شوند.

وی از ادامه اجرای طرح رتبه بندی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: هر ساله قسمتی از بودجه ‌آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی اختصاص می‌یابد و افزایش آن نیز تابع افزایش سالانه بودجه ‌آموزش و پرورش است؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۶، حدود ۴ هزار میلیارد تومان به نظام رتبه‌بندی تخصیص یابد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش با اشاره به آنچه که در برنامه ششم توسعه در خصوص رتبه بندی معلمان آمده است، گفت: در اجرای سند تحول آموزش و پرورش، «نظام سنجش صلاحیت» برای معلمان ایجاد خواهد شد و بر اساس شاخص های تعریف شده در این نظام، افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از احراز شایستگی‌های لازم، ارزیابی مستمر آنها ادامه می‌یابد تا در نهایت رتبه‌بندی که در سند تحول آورده شده، محقق شود.

حسینی تصریح کرد: اجرای نظام سنجش صلاحیت، نیازمند طی شدن فرآیندی است که پس از آماده شدن طرح مذکور در آموزش و پرورش به هیأت دولت ارسال و پس از تصویب در کمیسیون مربوطه، برای قانونی شدن در قالب لایحه به مجلس فرستاده می‌شود و در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد که البته گذر از این مراحل، زمان بر خواهد بود.

انتهای پیام/

2 دیدگاه

  1. رضا می‌گه:

    ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان تا اون موقع فکر کنم کارکنان دیگه فرسنگها از ما فاصله بگیرند . ضمناریال هم از ارزش افتاده شده تومان …………

  2. معلم بینوا اما استوار می‌گه:

    نوبخت درون و آموزش و پرورش
    حتما بارها واژه کودک درون راشنیده اید.امروز داشتم با خود در موردمسافرت تعطیلات نوروزی حساب و کتاب می کردم، هر چقدر که زور می زدم،نمی توانستم خودم را متقاعدکنم، تعطیلات نوروزی، مسافرتی، ولو با اعمال شاقه بروم.(مسافرت با اعمال شاقه یعنی مسافرتی باحداقل ها، خوابیدن در کلاسی که در گوشه ای از آن میز و نیمکت ها را چیده اند و…)
    در این افکار بودم که پس از تعمقی کوتاه به راز بزرگی در اعماق ذهنم پی بردم، با کمال شگفتی متوجه شدم در درونم صدایی مدام می گوید: «نیست،نیست،نیست».

    دیدم معاونتی تحت عنوان برنامه و بودجه در غیاب آگاهی من، در درونم رشد و نمو یافته که دائما مشغول حساب و کتاب و دو دو تا چار تاست .این صدا روحیه مرا تخریب کرده و قدرت هر گونه برنامه ریزی ریسک آلود را از من گرفته بود. با کنکاش و تأمل بیشتر رازهای بیشتری بر من مکشوف گردید.

    متوجه شدم تمام حرکات و سکنات و گفته های معاونت برنامه و بودجه درونم، دقیقا شبیه جناب «نوبخت» است. عجب مکاشفه ای! نوبخت درونم از بس گفته بود، نیست، نیست، نیست ؛ من هم باورم شده بود.

    از قضا با دوستی که کارمند وزارتخانه ای فخیم است و دارای مدرک دیپلم، در مورد نوبخت درون صحبت می کردم که ایشان پازل اکتشافات من را تکمیل کرد. از ایشان در مورد شعار اصلی نوبخت درونش سئوال کردم که ایشان با کمال شگفتی گفتند، شعار نوبخت درونش این است، «هست، هست، هست، فقط برای فرهنگیان نیست»
    حال دیگر تکلیفم با خودم مشخص شده بود، تنها راه نجات خود را کشتن «نوبخت» درون می دیدم.
    پس از مطالعات گسترده و سیر آفاق و انفس راه حذفش را آموختم.
    به محض پیداشدن سروکله اش و قبل ازاینکه بخواهد سخنی بگوید،چند بار با صدای بلند می گفتم، هست، هست، هست‌. به مرور زمان حضورش در کله ام و پچ پچ های مأیوس کننده اش کمتر شده بود، اما هفته ای چند بار به خوابم می آمد و با صدای بلندمی گفت، نیست نیست، نیست.
    اما من فعل خواستن را خوب صرف می کنم، آنقدر جمله و کلمه تأکیدی خود را تکرار کردم که آرام آرام،نوبخت درونم رنگ باخت و رفت، افسوس که دیر جریان را فهمیدم، شاید چند ماه بعد ازر فتن نوبخت از ذهن من، از نوبخت معاون رییس جمهور هم خبری نباشد،آنگاه دوباره من می مانم و نوبختی دیگر که باید مغلوبش کنم،اما شاید من دیگر حال و حوصله اش را نداشته باشم.

دیدگاه خود را به ما بگویید رضا